Marketing
Opleiding Basisopleiding Marketing: Word een marketingexpert in 5 dagen
Als marketeer speel je een belangrijke rol binnen jouw organisatie, ongeacht de grootte of de industrie waarin jouw organisatie actief is. Marketing is de sleutel tot het bereiken van zakelijk succes. Als marketeer begint alles bij een goed marktonderzoek. Je beschikt over de nodige vaardigheid om de markt te analyseren , trends te identificeren, en te begrijpen wat de concurrentie doet. Deze inzichten helpen bij het formuleren van een effectieve strategie en het bepalen van de juiste koers voor jouw organisatie.
Door het opmaken van een strategisch marketingplan stel je jouw organisaties in staat om hun doelen op een gestructureerde manier vast te leggen. Dit marketingplan omvat de identificatie van doelstellingen, het bepalen van de doelgroep, het analyseren van de concurrentie en het ontwikkelen van een marketingmix die bestaat uit de juiste producten of diensten en prijzen. Zonder een goed doordacht plan loopt jouw bedrijf het risico op ineffectieve marketinginspanningen. Na het uitwerken van het marketingplan , zal je starten met het opzetten van een marketingcampagne.
Wat leer je in de basis opleiding marketing?
In deze intensieve opleiding marketing word je ondergedompeld in de wereld van marketing. Deze opleiding biedt een hele goede basis voor iedereen die zijn kennis en vaardigheden op vlak van marketing beter wil ontwikkelen. Of je nu een (startende) professional bent binnen een bedrijf of zelf een ondernemer bent die zijn/haar bedrijf wil laten groeien, deze opleiding zal je helpen om een impactvol marketingplan op poten te zetten.
Tijdens de opleiding zal je niet alleen leren van een ervaren marketingprofessional, maar ook van je medecursisten door middel van interactieve oefeningen en groepsdiscussies. Bovendien zijn relevante en recente praktijkcases de rode draad doorheen de opleiding.
Gedurende 5 dagen zal je leren hoe je effectieve marketingstrategieën kunt ontwikkelen, ontdek je hoe je je doelgroep kunt segmenteren en leer je hoe je jouw bedrijf effectief kunt positioneren in de markt. Onze trainers zullen ook peilen naar wat de motivaties zijn van jouw consumenten en dieper ingaan waarom consumenten soms beslissingen nemen.
Ook worden er diverse reclametechnieken besproken die je zal kunnen helpen bij het ontwikkelen van gerichte marketingcampagnes. Als kers op de taart nemen onze trainers je mee in de wereld van neuromarketing, waarbij je leert hoe kleuren, geuren en geluiden de consument kunnen beïnvloeden om een aankoop te doen. Op de laatste dag maak je je eigen strategisch marketingplan en stem je af met de trainer.
Heb je al een basiskennis, maar wil je toch je kennis nog bijschaven over bepaalde marketingonderwerpen? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Je kan je nl. ook inschrijven voor de afzonderlijke modules binnen deze basisopleiding Marketing.
Programma
Module 1: Verhoog je omzet met een succesvol marketingplan (12u)
- Basisprincipes van marketing
- Formuleren van doelstellingen of KPI's
- Hoe segmenteer ik mijn doelgroep? (doelgroepsegmentatie)
- Hoe kan ik mijn bedrijf positioneren in de markt?
- Wat denken (potentiële) klanten nu echt van mijn merk of bedrijf?
- Hoe bereik ik mijn doelgroep? (traditionele mediakanalen en een korte introductie in digitale marketing komt ook aanbod.)
- Hoe stel ik een concreet marketingplan op?
- Maak je eigen marketingplan op + afstemming trainer.
Schrijf je hier in voor deze module
Module 2: Begrijp het koopgedrag van jouw (potentiële) klant (6u)
- Wat zijn de drijfveren, motivaties van consumenten om beslissingen te nemen?
- Welke soort beslissingen nemen consumenten?
- Waar halen (potentiële) klanten hun informatie?
- Hoe verwerken klanten de informatie om zo over te gaan tot een beslissing?
- Hoe worden er beslissingen genomen in B2B-context?
Schrijf je hier in voor deze module
Module 3: Maak een succesvolle marketingcampagne (6u)
- Bespreking van diverse reclametechnieken
- inspelen op het gevoel van (potentiële) klanten
- attitudes tegenover een merk of bedrijf te veranderen
- meer omzet halen uit trouwe klanten
- Valkuilen bij het maken van reclame
Schrijf je hier in voor deze module
Module 4: Vergroot de impact van je communicatie door neuromarketing (6u)
- Inleiding tot neuromarketing: rol, wat, waarom
- Wat is de impact van kleuren, geuren en geluiden op ons brein en hoe kan je dit inzetten in jouw marketingstrategie?
- De rol van cognitieve dissonantie en commitment in ons brein
- Storytelling: het belang van sterke verhalen te vertellen
- De impact van neuromarketing op de toekomst van marketing en hoe kan ik mij als bedrijf hier op voorbereiden?
- Diverse tools en neurotechnieken
- Tips voor een succesvolle neuromarketingstrategie
- Neuromarketing in de praktijk: praktijkvoorbeelden en cases
- Bespreking van individuele cases
Schrijf je hier in voor deze module
Voor wie
- Marketeers
- Salesmedewerkers
- Productmanagers
- Brand manager
- Ondernemers