OVER ONS

Syntra Midden-Vlaanderen

Syntra organiseert opleidingen voor doeners. We versterken en ontplooien de competenties op een uitgesproken praktijkgerichte manier.

Samen met een breed netwerk van docenten, medewerkers en leerbedrijven versterken en ontplooien we de competenties van iedereen met een professionele ambitie. Zo stomen we onze cursisten 100% klaar voor de toekomst, of dat nu voor een nieuwe job, een uit de hand gelopen hobby of een eigen zaak is.

Op ons kan je rekenen voor kwaliteitsvolle opleidingen, afgestemd op technologische innovaties en georganiseerd met passie.

Wat is Syntra?

Het is een ontmoetingsplek waar mensen leren van elkaar, hun passie kunnen delen en hun goesting. Goesting om dingen te doen en te ondernemen. Algemeen directeur Thierry Semey geeft meer uitleg in onderstaande video.

Lesgeven of werken bij ons

Leren van vakmensen, daar draait het om bij Syntra. We vinden het belangrijk dat onze docenten dag in dag uit in hun vakgebied werken. De focus ligt op praktijkgerichte, toepasbare kennis doorgeven aan de cursisten. Zodanig dat zij die kennis meteen kunnen toepassen op de werkvloer.

Waarom een lesopdracht bij Syntra?

  1. Combineer je huidige job of zelfstandige activiteit met een lesopdracht.

  2. Geef de liefde voor het vak door aan de volgende generatie.

  3. Bouw je professioneel netwerk verder uit.

  4. Jij zorgt voor de vakkennis, wij voor de didactische ondersteuning.

Memorandum: een leven lang ondernemend leren ondernemen

Het SYNTRA-netwerk wil als dé opleidingspartner van ondernemend en werkend Vlaanderen en Brussel mee bouwen aan een duurzame, ondernemende en innovatieve samenleving. Hoe we dat concreet doen? Dat zie je in onderstaande video.

Kwaliteitsbeleid

Zoals alle moderne organisaties en opleidingscentra, voert SYNTRA Midden-Vlaanderen een integraal kwaliteitsbeleid. Ons kwaliteitsbeleid is gestoeld op de internationaal erkende ISO-9001 norm.  Deze norm biedt een raamwerk voor organisaties om processen te implementeren die ervoor zorgen dat producten en diensten steeds voldoen aan de eisen van de klant en de relevante regelgeving.

 

De norm helpt ons om processen te beschrijven, analyseren, meten en continu te verbeteren. Iedereen begrijpt ook beter de eigen rol in het succes van onze organisatie.

 

Sindsdien 20 mei 2019 is SYNTRA Midden-Vlaanderen in het bezit van het ISO kwaliteitslabel.
Jaarlijks voert een externe auditor van de erkende organisatie Vinçotte een externe opvolgaudit uit. Om de 3 jaar is dat een erkenningsaudit.

Voor vragen i.v.m. ons kwaliteitsstreven, kan je terecht bij de kwaliteitscoördinator van SYNTRA Midden-Vlaanderen:

Wim Blommaert – Telefoon: 03 760 08 48 – E-mail: wim.blommaert@syntra-mvl.be

Cursistenbevragingen

We organiseren regelmatig tevredenheidsbevragingen bij onze cursisten waarbij we zowel peilen naar onze dienstverlening, de infrastructuur als het functioneren van de lesgever. De resultaten gebruiken we om onze werking te verbeteren.

Klachtenbehandeling

Wij streven continu naar de verbetering van onze werking en onze dienstverlening.
Mocht je suggesties ter verbetering hebben, dan zijn onze medewerkers het eerste aanspreekpunt. Zij zullen je suggesties intern communiceren aan de juiste personen.

 

Heb je ondanks onze inspanningen toch een klacht, dan horen wij die graag.
We zien elke vraag immers als een kans om te verbeteren. Je kan ervan op aan dat we iedere klacht steeds vertrouwelijk en zo snel als mogelijk zullen behandelen.

  

Meer info over onze klachtenprocedure vind je op http://www.syntra-mvl.be/klachten .