Sales & klantgerichtheid
Opleiding Uitblinken in klantgerichtheid
Klant is koning. Maar wat betekent dat concreet? En is er een onderscheid tussen interne en externe klantgerichtheid?
Tijdens deze opleiding leer je communiceren naar interne en externe klanten. En opdat je echt kan uitblinken, onderzoeken we jouw eigen typologie en gaan samen op zoek naar herkenningspunten om de typologie van een ander vlot te herkennen.
Overtuigd? Of geeft dit zin naar meer? Bij nxtpro bieden we ook een traject aan die je in 4 dagen klaarstoomt tot een echte communicatie professional! Bekijk hier onze 4-daagse opleidingstraject: ‘Professionele Communicatie’.
Programma
- Klantgerichtheid communiceren
- Verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid
- Wat verwachten klanten?
- Proces van een goed gesprek
- Uitblinken: hoe een klant overtuigen
- Communicatietechnieken en referentiekaders
- Omgaan met klachten
- Klachten als opportuniteit
- Omgaan met moeilijke of agressieve klanten
- Waarom reageert elke klant anders
- Verschillende typologieën en hoe erop reageren
- Hoe dit gebruiken in praktijk
Voor wie
- Voor elke werknemer of werkgever die zijn professionele communicatie wil verbeteren.