Bouw
Opleiding Commerciële feeling & communicatietechnieken voor projectleiders in de bouwsector
Deze interactieve communicatieopleiding voor projectleiders is ontwikkeld om de communicatie met de klant vlotter, professioneler en commerciëler te maken. Je krijgt waardevolle inzichten in de rol van attitude, heldere communicatie en de impact daarvan op een klantvriendelijk imago. Daarnaast behandelen we de essentiële aspecten van effectieve communicatie, inclusief technieken en referentiekaders die je in staat stellen om langdurige klantrelaties op te bouwen, klanten op een professionele manier te adviseren en om meerwerken efficiënt te bespreken en aan te bieden.
Programma
• Wat is communicatie? Hoe actief luisteren en op welke manier reageer ik gepast?
• Welke attitude moet ik aannemen tegenover welk type klant?
• Structuuropbouw van een gesprek met klanten aan de hand van nood aan contact, nood aan duiding en nood aan sturing.
• Technieken ontdekken om langdurige relaties op te bouwen
• Tips en tricks voor het aanbrengen van meerwerken
Voor wie
Zowel voor startende als ervaren projectleiders om de kennis op te frissen.