Bouw
Opleiding Maak van je technieker de ambassadeur van je bedrijf
Service techniekers hebben een cruciale rol binnen de organisatie. Doordat ze in direct contact komen met de klant zijn het gezicht van het bedrijf, het zijn ambassadeurs. Daarnaast kennen ze de behoeften van de klanten en eventuele problemen met producten goed en is het van belang dat deze informatie voldoende doorstroomt naar de andere afdelingen zoals engineering en verkoop. De doelstelling van deze opleiding is om onderhoudsmedewerkers bewust te maken van hun centrale rol binnen de organisatie en naar de klant toe.
Programma
- Het belang van attitude, eerste indruk en heldere, eerlijke en eenduidige communicatie en de bijhorende impact ervan op een klantvriendelijk imago
- De technieker als ambassadeur van de firma naar de klant toe: wat kan / mag die rol inhouden en hoe kunnen we ons daarin comfortabel voelen. Leer zoeken naar de noden van de klant en koppel dit aan de verwachtingen van je firma.
- Basisaspecten van communicatie en bijhorende technieken en referentiekaders: wat wel en vooral niet doen.
- Communicatietechnieken: minder aangename boodschappen brengen, hoe collegialiteit laten primeren, reageren op / omgaan met moeilijke(re) klanten en klachten, hoe spreken over prijzen en/of onderhoudscontracten en hoe dit inbedden in een positief verhaal voor de klant
- Hét verschil maken: waarin en vooral hoe kan je uitblinken in de communicatie naar de klant: kleine tips met een maximaal resultaat
- Aandachtspunten ifv een efficiëntere (werk)planning en de communicatie met de collega’s op bureau / planning.
Voor wie
Service techniekers
Erkenningen
•De opleiding is erkend door Constructiv. Meer info: www.constructiv.be
•De opleiding is erkend door Volta. Meer info: www.volta-org.be/nl