Professioneel samenwerken tussen mensen leidt af en toe tot problemen. Soms makkelijk op te lossen, andere keren liggen de gevoeligheden complexer. Helaas is er niet altijd de tijd of de goesting om dergelijke complexe problemen grondig aan te pakken. Die blijven zo vaak opnieuw opduiken en groeien zelf uit tot conflicten.
In het eerste deel van deze workshop verwerf je technieken om steeds terugkerende problemen te ontleden en aan te pakken op een fundamentele manier zodat ze op lange termijn worden verholpen. Toch zijn niet alle conflicten te vermijden. Tijdens het tweede deel van de workshop ga je dieper in op het omgaan van conflicten. Deze zijn trouwens niet altijd negatief, als je maar op de juiste manier reageert.
Overtuigd? Of geeft dit zin naar meer? Bij nxtpro bieden we ook een traject aan die je in 4 dagen klaarstoomt tot een echte communicatie professional! Bekijk hier onze 4-daagse opleidingstraject: 'Professionele Communicatie'.
Programma
- Probleemoplossend denken?
- Out of the box of in the box, durf verder denken
- Probleemanalyse via SORAC
- zes waarom-vragen
- Zesstappenmodel
- Wat is conflict?
- Principe van positieve conflicten
- Ontstaan van conflicten
- Communicatie tijdens een conflict
- Verschillende stijlen om met conflicten om te gaan, wat is jouw stijl?
- Technieken om conflicten te beheersen en te voorkomen
- Omgaan met emoties
- Tactiek en strategie
- Emotionele bankrekening
Voor wie
- Voor elke werknemer of werkgever die zijn professionele communicatie wil verbeteren.