Adverteren op sociale media en Google biedt jouw organisatie ongekende mogelijkheden om jouw doelgroep of potentiële klant te bereiken, naamsbekendheid op te bouwen en conversie te genereren.
Adverteren op social media , ook wel social advertising genoemd, biedt organisaties de mogelijkheid om gericht te adverteren op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag van gebruikers. Sociale media zoals Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn hebben miljoenen actieve gebruikers over de hele wereld.
Met Google Ads kan je advertenties tonen aan een specifieke doelgroep die al interesse heeft getoond in gelijkaardige en gerelateerde producten of diensten. Door te adverteren op basis van zoekwoorden, locatie, demografische gegevens en zelfs interesses, kan je ervoor zorgen dat jouw advertenties alleen worden weergegeven aan mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat jouw bedrijf aan te bieden heeft. Je kan dus zowel gaan adverteren op bestaande klanten als potentiële klanten.
Wat leer je in de opleiding adverteren op sociale media en Google?
Tijdens de opleiding leer je alles over hoe je kan adverteren op social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Onze trainers leren jou alles over de verschillende soorten advertenties, het instellen van betaalde posts op verschillende kanalen, het adverteren voor specifieke doelgroepen en het opvolgen van jouw campagne en advertentiebudget.
Deze opleiding focust zich vooral op de functie ‘adverteren’ die elk platform ter beschikking stelt en de instellingen die hiermee gepaard gaan. Voor de inhoud van een geslaagde advertentie verwijzen wij jou naar de opleiding over ‘contentmarketing’.
Heb je al een basiskennis, maar wil je toch je kennis nog bijschaven over bepaalde kanelen? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Je kan je nl. ook inschrijven voor de afzonderlijke modules binnen deze opleiding.
Programma
Module 1: Adverteren op Facebook en Instagram (6u)
- Advertentietool
- Kostenefficiënt berichten promoten
- Wervende advertenties schrijven
- ‘Cost per click’ en andere parameters
Module 2: Adverteren op LinkedIn (3u)
- De LinkedIn campaign manager
- De verschillende advertentievormen
- Targetted audiences: filters die je helpen om je doelgroep samen te stellen
- Analyseer de resultaten van je campagnes
Module 3: Adverteren op Google (6u)
- Zoekwoordanalyse
- Advertentietypes
- Zelf een Google Ads campagne opstellen
- Je eigen website optimaliseren
- Opvolgen van je eigen campagne
Voor wie
- Ondernemers
- Marketing- en Communicatiemedwerkers
Materiaal en extra kosten
We nodigen je uit om jouw laptop mee te nemen naar de opleiding indien mogelijk. Zo kan je direct toepassen op jouw eigen account wat getoond wordt in de opleiding.
Extra info
Zit je met één specifieke vraag of struikel je nog steeds over één bepaalde functie? Doe beroep op onze coaching waar je kan genieten van een 1 op 1 benadering: Schrijf je hier in.