Een goede verkooptechniek vormt de basis van elke verkoper met een juiste commerciële mindset. Het kiezen van de juiste verkooptechniek stelt goede verkopers in staat om betere klantrelaties op te bouwen met bestaande en potentiële klanten. Door als verkoper te luisteren naar de behoeften en wensen van jouw klant kan er vertrouwen worden opgebouwd.
Een professionele indruk, een goede voorbereiding en de juiste verkooptechniek kan helpen om het verkoopproces te stroomlijnen. Sales medewerkers kunnen hierdoor sneller identificeren welke leads de meeste kans van slagen hebben. De juiste verkooptechniek kiezen speelt dus een cruciale rol in het vergroten van de omzet.
Verkooptechnieken zijn ook van belang voor het begrijpen van de markt en de concurrentie. Door marktonderzoek en een grondige analyse , kunnen verkopers betere concurrerende aanbiedingen creëren, wat belangrijk is in een competitieve zakelijke omgeving.
Wat leer je in de opleiding verkooptechnieken?
In deze sales opleiding leer je alles wat je moet weten om een goede sales te worden, van het opbouwen van sterke klantrelaties tot het effectief sluiten van deals. De trainer, met heel wat ervaring in verkoop, zal je begeleiden in het ontwikkelen van jouw verkoopvaardigheden en onmisbare communicatietechnieken. Tijdens de training krijg je de nodige info voor het overwinnen van bezwaren en het omgaan met moeilijke klanten, waardoor je in staat bent om zelfs de lastigste deals succesvol af te sluiten.
Dit is een praktijkgerichte opleiding waarbij je de kans krijgt om de nodige vaardigheden in de praktijk te brengen en feedback te krijgen van onze ervaren sales trainers.
Of je nu nieuw bent in de verkoop of een professional actief in een internationale context, deze opleiding zal je helpen om je verkoopprestaties en salesproces naar het volgende niveau te tillen. Schrijf je vandaag nog in en ontdek hoe je een goede verkoper kunt worden om nieuwe klanten aan te trekken.
Heb je al een basiskennis, maar wil je toch je kennis nog bijschaven over bepaalde onderwerpen? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Je kan je nl. ook inschrijven voor de afzonderlijke modules binnen deze opleiding verkooptechnieken.
Indien je nog vragen hebt, aarzel niet je in te schrijven voor de infosessie via Teams:
03/10/2024 - 18u30 - Schrijf in via deze link
Programma
Module 1: Beheers de essentie van verkopen (18u)
- Aan welke criteria moet een buitendienstmedewerker voldoen?
- Wat is zijn rol in de huidige markt?
- Bewustwording van onze eigen sterktes en zwaktes
- Regels in verband de klantenattitude
- Werken aan een betere klantenattitude, een kwestie van oefenen
- Hoe kunnen wij onze kennissen en vaardigheden op een blijvende wijze ontwikkelen?
- Doelgericht werken, een kwestie van structuur (de 3A-structuur)
- De voorbereiding
- De introductie van een gesprek
- Analyse van de behoeften
- Afstemmen op de klant: de samenvatting
- Klantgericht argumenteren
- Verzamelen van deelakkoorden
Module 2: Omgaan met bezwaren (6u)
- Inventaris van de meest voorkomende tegenwerpingen
- Mijn houding ten opzichte van tegenwerpingen
- De verschillende soorten tegenwerpingen
- Behandelen van tegenwerpingen, een schema
- Inoefenen van de geleerde principes
Module 3: Verkoop de waarde, niet de prijs (6u)
- De psychologische aspecten van de prijs
- Hoe de prijs aanbrengen?
- De belangrijkste prijstechnieken
- Inoefenen van de geleerde principes
Module 4: Ontwikkel commerciële productiviteit (6u +1u coaching)
- Welke factoren bepalen de commerciële productiviteit?
- Kwantiteit: over welk tijdsbudget beschikken wij om te verkopen?
- Kwaliteit: welke ratio’s bepalen de kwaliteit van onze inspanningen?
- Richting: hoe verdelen wij onze inspanningen over de verschillende klanten en prospecten?
- Classificatie van klanten en prospecten: ABCD analyse
- Enkele begrippen i.v.m. opvolgen en binden van klanten en prospecten
- Uitwerken van een persoonlijk actieplan op basis van de eigen gegevens (coaching)
+ 1 uur individuele coaching
Tijdens de individuele coaching wordt, samen met de trainer, gekeken naar jouw persoonlijke situatie om te ontdekken wat jouw sterktes en zwaktes zijn op vlak van ‘verkopen’ en waarop je moet focussen om jouw commerciële productiviteit te verbeteren.
Het moment van coaching wordt besproken op het einde van dag 6.
Voor wie
- Externe sales
- Ondernemers / managers
- Salesmanager/Commercieel verantwoordelijken
- Starters